NGDATA, het softwarebedrijf dat oplossingen ontwikkelt voor het beheer en optimaliseren van klantervaringen, heeft meer dan 16 miljoen euro opgehaald in een Series C investeringsronde. De investeringsronde werd geleid door Holland Private Equity (HPE) Growth Capital met deelname van bestaande investeerders, waaronder Idinvest Partners, Pamica, SmartFin Capital, Capricorn Venture Partners en Nausicaa Ventures.
Begin dit jaar al 9,4 miljoen dollar opgehaald
NGDATA is enorm aan het groeien. In januari 2017 haalde het bedrijf al een bedrag van 9,4 miljoen dollar binnen tijdens een investeringsronde en realiseerde hiermee een recordgroei. Met de overname van Eccella in mei 2017 voegde NGDATA waardevolle expertise op het gebied van data-management toe aan zijn portfolio en breidde het bedrijf uit naar meer landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Daarnaast realiseerde NGDATA belangrijke toevoegingen aan zijn Customer Data Platform Lily, met nieuwe attributie- en experience-opties. Dit helpt marketeers efficiënter gebruik te maken van gegevens om klanten beter te betrekken en tegelijkertijd de marketinginspanningen nauwkeuriger te volgen en zo hun uitgaven te optimaliseren.
Het geld dat met deze investeringsronde is opgehaald zal voornamelijk worden gebruikt om de wereldwijde groei van NGDATA te versnellen. Ook wil NGDATA de geprefereerde partner voor digitale transformatie worden om zo de klantgerichtheid binnen organisaties te verbeteren.
Big data en marketing
“We kijken al een tijdje naar bedrijven die bezig zijn met big data management en marketingsoftware”, zegt Manfred Krikke, Partner bij Holland Private Equity Growth Capital. “Bij NGDATA zijn we gecharmeerd door de gesofisticeerde data-infrastructuur die ze hun klanten - banken, telecom, media - aanbieden die alle klantgegevens weet samen te brengen uit interne systemen, third party data sources en analytische capaciteiten voorziet in real time. Op die manier kan een een bedrijf haar klanten de juiste boodschap op het juiste moment bezorgen, zonder hen te overladen met overbodige boodschappen.”
“Het gedrag van de consument verandert. Bedrijven realiseren zich hierdoor hoe waardevol een Customer Data Platform is”, aldus Luc Burgelman, CEO van NGDATA. “Sinds vijf jaar helpt NGDATA marketeers om elke interactie tijdens de customer journey te verbeteren. We hebben Lily ontworpen en voortdurend verbeterd om slimmere, meer up-to-date klantervaringen te leveren. Deze financiering bevestigt niet alleen ons enorme succes bij het bereiken van dit doel, maar ondersteunt ook onze inzet om wereldwijd een vooraanstaande aanbieder van een sterk Customer Data Platform te zijn.”
Lily maakt klantervaringen inzichtelijk voor organisaties door het combineren van data. Ook stuurt het platform campagnes aan op acties om klantervaringen te verbeteren. Lily biedt inzicht in klantinteracties – in real-time en in batch modus – vanuit verschillende bronnen. Hierdoor hebben bedrijven een volledig beeld van alle individuele klanten en kunnen zij zorgen voor klantinteracties die de NPS (Net Promoter Score) verhoogt en de klantenbinding versterkt.
“NGDATA blijft werken aan zijn visie om bedrijven in staat te stellen klantgerichte marketing te leveren”, vertelt Michel Akkermans, voorzitter van NGDATA. “De investeerders zijn onder de indruk van de dynamiek van het bedrijf en zien potentie in de belangrijke en groeiende markt die NGDATA bedient.”