Elk jaar lanceert IBM een rapport met 25 email marketing benchmarks die marketeers kunnen gebruiken om hun online marketing strategie te evalueren. Marketeers kunnen dan vergelijken hoe goed hun click-through rates, list churn en mobiele e-mail marketing statistieken écht zijn. Benieuwd om te zien hoe goed jouw e-mail marketing strategie scoort in vergelijking met anderen? Hier kan je de whitepaper gratis downloaden.
Nieuwe e-mail marketing trends
Dit jaar zijn er verschillende nieuwe cijfers opgenomen in de benchmarks lijst. In de whitepaper wordt ondermeer gekeken naar de performance van e-mailcampagnes tijdens de feestdagen. Opvallend: tijdens de feestdagen blijkt de openrate van e-mails opvallend lager te liggen dan buiten de feestperiode. Ook de click-trough-rate is een pak lager. Opvallend is dat de openrate dan weer een pak hoger ligt in de feestdagen. Conclusie: heel wat retailers slagen er niet in om gepersonaliseerde content aan te leveren aan hun e-mail database, waardoor heel wat mensen afhaken.
Verschil in gedrag tussen geografische regio's
Daarnaast valt ook op dat e-mail marketing via mobiel in de lift zit, maar erg weinig engagement vertoond. Opvallend: er is een sterk verschil tussen de cijfers rond mobiele e-mail marketing in verschillende geografische regio’s. Zo is er een sterk verschil in het gedrag van mensen hoeveel tijd ze spenderen aan het lezen van e-mails via hun mobiele toestellen.
Benieuwd hoe het gedrag van mensen op het vlak van e-mail marketing verschilt in verschillende regio’s? Wil je aftoetsen of jouw open-rate écht zo wauw is als je denkt? Benieuwd wanneer mensen het meest vatbaar zijn voor e-mailmarketing campagnes? Dat kom je via deze whitepaper van IBM te weten.