Terwijl het buiten nog volop aan het zomeren is, zijn de meeste marketeers tegenwoordig naarstig aan het bouwen aan hun marketing strategie voor de eindejaarsperiode. Weet jij al welke elementen je in wil bouwen in je marketing strategie? IBM Marketing Cloud deelt 20 handige tips om te implementeren in je mobiele marketing strategie voor de feestdagen. Hier kan je de whitepaper alvast gratis downloaden.
Merken zijn onvoldoende afgestemd op mobiele internet gebruikers, toch stijgt mobiele traffiek nu boven desktop traffiek uit
Via apps, sms, mobiele e-mail en het mobiele web kunnen potentiële shoppers op tal van manieren in contact treden met merken. Aangezien je weet dat gemiddelde consument hun smartphone maar liefst 150 keer per dag bekijkt, liggen hier heel wat kansen voor het grijpen voor marketeers. Tijdens de vorige feestperiode is het aantal mobiele bezoekers voor het eerst boven het aantal desktop-bezoekers gestegen. Toch zijn heel wat marketeers nog altijd niet voorbereid op deze toevloed aan mobiele consumenten.
Hoog tijd om voluit in te zetten op mobiel!
Aangezien mobiele een vrij recent platform is, is het voor vele marketeers nog steeds een uitdaging om voluit in te zetten op de mogelijkheden. Toch verwachten steeds meer klanten dat ze in staat zijn om via hun mobiele apparaten een bestelling te kunnen plaatsen, in contact kunnen treden met de klantendienst, of makkelijk doorheen producten te kunnen browsen.
Werk aan de winkel dus! Om mobiel beter bereikbaar te zijn voor je klanten, is het dus hoog tijd voor verandering. In deze gratis whitepaper van Silverpop kan je 20 tips vinden om klanten beter te kunnen bereiken via mobiele kanalen én daar ook de conversieratio's te verhogen. Op die manier stoom je jouw mobiele marketing strategie optimaal klaar voor de eindejaarsperiode! Veel leerplezier!