Dat je door het bouwen van een customer journey jouw klanten beter begrijpt is in marketingkringen al lang geweten. Het helpt bedrijven om het beste aanbod aan de juiste klant te geven. Niet alleen klantendiensten kunnen met deze data aan de slag, maar ook in de pre-koopfase is het relevant. Zo kunnen marketeers via contextuele content klanten gaan overhalen om iets aan te kopen. Het bouwen van zo'n customer journeys is echter niet altijd even simpel. Forrester ging ten rade bij 5 senior decision-makers in Europese top-bedrijven. Hierbij ontdekten ze enkele duidelijke inzichten:
- Het bouwen van de ideale customer journey is een job die gepaard gaat met een sterke samenwerking doorheen het bedrijf én met een pak analytisch denkvermogen. Door de verantwoordelijkheid van het uittekenen van een customer journey bij meerdere personen te leggen kan ervoor zorgen dat je gehele organisatie een transformatie ondergaat.
- Marketing gebruikt real-time inzichten om ervoor de zorgen dat alle aspecten van de customer journey goed zitten. Meer dan 60% van de experts was van mening dat marketing de lead heeft in het mappen van de ideale customer journey.
- Data en technologie zijn gigantisch belangrijk in de customer journey. Dankzij data en technologie kunnen bedrijfsleiders de juiste beslissingen nemen. Het is cruciaal dat ook naar data wordt gekeken om de ideale customer journey te bouwen.
Meer weten over het bouwen van de ideale customer journey? Het volledige rapport met richtlijnen en bevindingen van Forrester & IBM kan je hier downloaden.