Tegen 2020 zullen er meer dan 6,1 miljard smartphone gebruikers zijn. Bovendien zou het aantal connected devices tegen dan schommelen rond de 28 miljard. Het mag duidelijk zijn: tegen 2020 is mobile commerce een feit geworden. Maar ben jij er eigenlijk al klaar voor? Deze whitepaper van IBM geeft je enkele handige strategieën, tactieken en tools om je mobiele strategie een boost te geven.
Shift naar mobile in volle gang
De shift naar mobile is in volle gang en wordt nu ook steeds duidelijker merkbaar. In de voorbije eindejaarsperiode kreeg het aantal mobiele shoppers een gigantische boost op sommige piekmomenten werd zelfs een groei van 75% gemeten in mobiele gebruikers in vergelijking met het jaar daarvoor.
Slechts weinigen zitten op het goede pad
Elke marketeer snapt dat er iets te gebeuren staat en dat een mobiele strategie een absolute must is geworden. Er is nood aan een strategie die weet wat consumenten willen en die steeds rekening houdt met de context waarin ze zich bevinden. Toch beschikken slechts weinig bedrijven over zo'n doorgedreven mobiele strategie. Dat blijkt uit cijfers van IBM:
- Slechts 20 % van de marketingleiders beschikken over een omnichannel aanpak die rendeert.
- Marketing teams werken niet genoeg samen, waardoor fragmentatie ontstaan in de mobiele strategie van bedrijven.
- Heel wat bedrijven hebben een gebrek aan focus op de gebruikerservaring van de klant.
- Niet alle bedrijven zijn actief op alle mobiele kanalen die relevant zijn voor hun klanten. Denk maar aan smartphones, tablets, wearables en smart watches.
- Bovendien hebben vele bedrijven ook een probleem met het analyseren van de context waarin klanten zich bevinden. In deze niche zoeken heel wat bedrijven een helpende hand.
Heb jij ook inspiratie nodig om je mobiele strategie in de stijgers te zetten. In deze whitepaper van IBM krijg je enkele concrete strategieën, tips en tactieken voorgeschoteld waardoor je jouw mobiele strategie kan bouwen met een stevig fundament. Hier kan je de whitepaper gratis downloaden.