Vandaag worden bedrijven en hun marketingafdeling overspoeld door data. De kop in het zand steken in de hoop dat het tsunami-alarm ooit stopt, is geen goed idee. Want ook al schrikt het velen af: zij die nu hun koudwatervrees overwinnen, zullen in ijltempo een grote voorsprong nemen op de concurrentie. Datadriven marketing is the next big thing! Aan de hand van een stappenplan legt Graydon Belgium in een gratis ebook van 112 pagina's uit hoe B2B marketeers hiermee aan de slag kunnen.
Onbekend maakt onbemind
Er is een tijd geweest dat marketeers hoofdzakelijk aangewezen waren op hun buikgevoel. Met de onuitputtelijke rijkdom aan data is het in een digitale wereld echter perfect mogelijk om het gedrag van eender welke doelgroep te doorgronden. Dankzij de huidige technologie beschikken marketeers over een arsenaal aan nieuwe tools. Op deze manier kunnen ze die verzamelde kennis op een heel doeltreffende manier inzetten.
En toch vindt volgens een grootschalig onderzoek 87% van de marketeers dat data de meest onbenutte troef van marketing is. Waarom doen ze daar dan nog te weinig mee? Maakt onbekend onbemind? Of is het voor veel marketeers te complex waardoor de drempel nog te hoog ligt?
Praktisch stappenplan
Dit gratis ebook van Graydon Belgium over datagedreven marketing is een praktische leidraad voor B2B-marketeers. Aan de hand van inspirerende inzichten van 11 Belgische en internationale experts (Steven Van Belleghem, Dado Van Peteghem, Kris Vranken, Jessica Best, Jeremy Waite, ...) kom je meer te weten over het belang van data voor bedrijven. Volg ook het praktische stappenplan om een datagedreven marketingafdeling uit te bouwen. Wie weet, word jij de volgende ‘Data-driven B2B Marketer of The Year’!