We denken nog veel te vaak dat we onze klanten kennen. Dat we écht weten wat ze willen. Helaas, we schieten nog veel te vaak mis. Er bestaat een grote kloof tussen wat bedrijven denken dat ze afleveren en wat klanten nu eigenlijk echt ervaren. Dat kan gevaarlijk zijn, want die onwetendheid heeft een negatieve invloed op jouw klanttevredenheid, verkoop en merkreputatie. Beter weten wat je klant wil? Wij geven je vijf best practices die je helpen om jouw customer journey beter te begrijpen.
Klanten zijn eigenlijk veeleisende beestjes. Ze verlangen fantastische ervaringen en gepersonaliseerde diensten elke keer als ze met jouw bedrijf in contact komen. Tegelijk wordt dat alsmaar moeilijker om te doen, met die verschillende kanalen die overal als paddestoelen uit de grond schieten.
Gelukkig loont het de moeite om die customer journey van jouw klant vanbinnen én vanbuiten te kennen. Het marketing-, sales- en service team kunnen zo naadloos op elkaar aansluiten en jouw klant een eenduidige en samenhangende dienstverlening bieden. Je klant blij, de verkoop naar omhoog en je imago straalt weer. What’s not to like?
Een heldere blik op je eigen customer journey krijgen? Laat je leiden door deze vijf best practices en ga aan de slag met concrete tips!