Infinite Opportunities
De huidige tijden van transformatie brengen uitdagingen en verandering mee voor jouw merk en bedrijf. Maar ze creëren ook nieuwe opportuniteiten om te groeien en te excelleren. Laten we die samen met iO ontdekken.
Digitaal adverteren ondergaat een echte metamorfose. Nu de grote browsers de third-party cookies begraven, moeten bedrijven vertrekken van hun eigen data. Expert Jacob Eeckhout, die bij iO het Center of Excellence rond marketing leidt, ziet na de initiële paniek bij veel bedrijven vooral opportuniteiten om hechtere klantenrelaties te bouwen. “Als ondernemingen campagnestrategieën moeten bouwen op hun eigen first-party data trekken de gebruikers het laken weer naar zich toe. Transparantie en controle zullen het vertrouwen tussen merken en consumenten herstellen.”
Of een marketing- en salesstrategie goed werkt of zijn doel voorbij schiet, dat kunnen data al langer zwart-op-wit aantonen. Maar waarom de strategie faalt en wat er dan radicaal anders moet, die discussie wordt in veel boardrooms nog op buikgevoel gevoerd. Klaas Verbeken en Marcel Nijland, de drijvende krachten achter de Data & Intelligence teams bij iO, halen de emotie uit de boardroom en maken marketing en sales een pak doeltreffender. “Vroeger keek marketing vooral in de achterruitspiegel. Vandaag zitten we aan een hoge mate van voorspelbaarheid. Digitale marketing is nog nooit zo dicht bij zekerheid geweest.”
Employer branding alleen voor toekomstige medewerkers? Vergeet het. Greetje Amerijckx, HR Lead op de Gentse campus van iO, is er rotsvast van overtuigd dat ondernemingen hun pijlen niet alleen op vers talent moeten richten, maar evengoed (en misschien zelfs nog meer) op hun huidige medewerkers. “Nieuwsgierigheid is de rode draad doorheen al onze employer branding. De boodschap dat je hier onbegrensde mogelijkheden krijgt om te groeien, trekt talent over de streep. Maar het is een boodschap die al onze medewerkers voortdurend moeten horen.”
In deze video komt Pieter Janssens aan het woord. Hij richtte destijds digital agency Intracto op, dat digitale platformen combineerde met performance marketing. Tot het team vaststelde dat de klantenvragen veel breder werden en een strategische switch nodig bleek. Intracto vervelde tot iO, dat staat voor infinite Opportunities. Een naam waaruit de ambitie spreekt om klanten end-to-end te ontzorgen via veelzijdige dienstverlening. Een boeiendmerk- en mensverhaal.
In deze video komt Kristof Bossuyt (Business Development Director iO) aan het woord. Hij heeft het over de Opportunity Summit van end-to-end agency iO: een evenement om klanten en relaties samen te brengen, te inspireren, en te helpen om nieuwe opportuniteiten te vinden. Hans Maltha (CCO iO) legt uit hoe organisaties van vier grote uitdagingen — waar ze vaak mee worstelen — groeikansen kunnen maken.