Het is 2006, en twee jonge Nederlanders zijn naarstig op zoek naar een tech event waar ze hun versgebakken start-up kunnen gaan voorstellen. De twee scannen duchtig het eventlandschap, maar vinden geen enkel event dat aan hun eisen voldoet. Dus besluiten de twee er maar zélf eentje te organiseren. ‘The Nex Web’ dopen ze het. Twaalf jaar later brengt het event jaarlijks meer dan 15.000 mensen uit de hele wereld bij elkaar én is er ook een uiterst succesvolle tech blog aan gekoppeld die miljoenen bezoekers trekt. Dat gigantisch succes hadden Boris Veldhuijzen van Zanten en Patrick de Laive, de oprichters van The Next Web, vast nooit verwacht.
Nu je de geschiedenis achter The Next Web kent, mag het niet verbazen dat het event ook vandaag nog een sterke link met start-ups heeft. Ze voorzien dan ook een speciaal start-upprogramma, waar in de afgelopen jaren al heel wat bekende namen aan deelnamen. Zoals Waze, Typeform en Yammer, maar ook Belgische toppers zoals Teamleader en Xpenditure. Het event is dus een uitgelezen kans voor elke start-up, en wel om deze 3 redenen.
1. Attendees komen er voor de start-ups
In 2017 beweerde meer dan 75% van de bezoekers dat het ontdekken en ontmoeten van nieuwe start-ups een van hun topredenen was om het event bij te wonen. Dat zijn dus meer dan 11.000 mensen die staan te popelen om innoverende start-ups - waaronder misschien wel de jouwe - te leren kennen. Bovendien zijn er ook heel wat investeerders en mentoren aanwezig, die op zoek zijn naar een nieuwe start-up om hun geld, tijd en/of kennis in te pompen. Bovendien hoef je die geïnteresseerden niet allemaal zelf te zoeken, want The Next Web biedt een speciaal matchmaking platform aan dat jou op basis van AI matcht met de meest interessante personen voor jouw start-up.
2. Pitchen in The Pitch Tower is een unieke beleving
Vorig jaar lanceerde The Next Web haar ‘Pitch Tower’. Lees: een arena van drie verdiepingen hoog, waar jij en je pitch in het middelpunt van de belangstelling staan. Omgegeven door een spektakel van licht en geluid, zodat alle ogen op jou gericht zijn. Volgens de start-ups die vorig jaar de eer hadden om hun debuut te maken in The Pitch Tower, was de ervaring onvergetelijk én waren ze achteraf ook heel wat interessante contacten rijker.
3. Heel wat boeiende sprekers
Natuurlijk blijft de spil van elk congres goede sprekers. En die zijn er op The Next Web in overvloed. Heel wat gerenommeerde namen uit diverse sectoren komen hun kennis delen in Amsterdam. Met 20 tracks, waaronder de klassieke talks maar ook workshops en rondetafelgesprekken, en net geen 200 sprekers, vind je sowieso je gading. De talks zijn een aangename afwisseling tussen het pitchen en netwerken door.
Zelf de sfeer gaan opsnuiven op The Next Web op 24 en 25 mei? The Next Web biedt speciale ticket deals aan voor start-ups. Schrijf je nu en wie weet bezoek jij straks deze vermaarde conferentie voor nog geen 200 euro.