Meer dan ooit worden goederen online verkocht én verkrijgen bedrijven steeds meer leads via het internet. Kanalen zoals social media en mobile zijn dé plaatsen geworden waar klanten in dialoog gaan met merken én waar transacties plaatsvinden. Er zijn constant nieuwe ontwikkelingen aan de horizon in het land van digitale marketing. Maar welke trends worden in 2015 belangrijk? Marketing Automation tool Silverpop, eigendom van IBM, zocht het uit en plaatste dé 7 grote digitale marketing trends van 2015 op een rijtje in één handige whitepaper:

 

  • Mensen willen nog steeds vooral via email op de hoogte worden gebracht over content van bedrijven, maar ze verwachten wel dat deze emails relevant en gepersonaliseerd zijn. 60 Procent opent geen nieuwsbrief die op het eerste zicht irrelevant lijkt. 
  • Daarom is de customer experience steeds meer van belang. Ook het belonen van de loyaliteit van je klanten en het creëren van een community rond je merk zijn enorm belangrijk. Klanttevredenheid moet een obsessieve doelstelling zijn. Hoe tevredener je klant, hoe meer je op termijn aan hem zal verdienen. 
  • 60 Procent van de Merken willen hun klantenervaring in 2015 flink beter maken én dichter bij de klant gaan staan. 
  • Behavioral Marketing wint aan belang. Merken willen klanten de juiste content aanbieden op het juiste moment. Ze moeten in staat zijn om de juiste boodschap te kunnen overdragen naar het juiste segment van hun klanten. Hiervoor zullen merken enorm leunen op de mogelijkheden die marketing automation te bieden hebben. Silverpop (IBM) voorspelt daarom dat in 2015 marketing automation flink aan belang zal winnen. 

Benieuwd naar dé 7 grote Digitale Marketing Trends van 2015? Marketing Automation tool Silverpop, eigendom van IBM, zocht het uit en plaatste dé 7 grote digitale marketing trends van 2015 in één handige whitepaper. Hier kan je een gratis whitepaper downloaden. De whitepaper komt ook met enkele concrete tactieken die je meteen kan implementeren in je digitale marketing plan.