Elk jaar analyseert inbound marketing specialist Silverpop dé benchmarks in email marketing. Elk jaar worden 15 metrics naar voor geschoven waar marketeers op moeten letten. Ook dit jaar bulkt de whitepaper van de inzichten. Benieuwd? Je kan de whitepaper via deze link gratis downloaden.
De Opmerkelijkste Trends in Email Marketing:
Om tot deze inzichten te komen werden wereldwijd meer dan 750 bedrijven bevraagd. Opvallend: er zijn dit jaar toch enkele opmerkelijke trends doorgebroken in email marketing.
- Bedrijven uit de computer hardware, telecom, verzekeringen, consumer products en healthcare deden het op email marketing vlak een pak beter dan het jaar daarvoor. Dat komt omdat emails die door deze sectoren worden verstuurd vaker persoonlijk zijn en ook erg belangrijke informatie bevatten. Hierdoor zijn de open rates en clicks een pak hoger. Ook de betere inzet van content marketing zorgt voor betere resultaten in emailmarketing.
- Landen in de APAC regio doen het steeds beter op het vlak van email marketing. In veel Aziatische landen zijn databases een pak jonger en nieuwer, waardoor abonnee's meer engagement gaan vertonen dan in de VS, EU, het Midden-Oosten, de VK of Canada. Email is in westerse landen immers veel meer mainstream dan in de APAC regio. In Azië worden ook een pak minder mails verstuurd, waardoor mensen ook meer openstaan tegenover email marketing.
- Een derde opvallende trend is dat transactionele berichten ( zoals bvb. de status van bestellingen, hoeveel krediet klanten nog hebben of updates al je favoriete merk een nieuw product heeft) zorgen voor meer engagement dan de zogenaamde broadcast emails. Deze soort emails zorgen voor een gemiddelde open rate van 72 procent en een click rate van 30 procent. Daarom zijn deze niet weg te denken uit een emailcampagne.
Ben je benieuwd naar de overige 12 trends uit het rapport? Hier kan je het gratis downloaden.