Twitter heeft zonet de reclamespecialist MoPub overgenomen voor zo’n slordige 400 miljoen dollar. Hoogstwaarschijnlijk heeft deze overname alles te maken met de nakende beursgang van het bedrijf.
Nieuws bekend gemaakt via Twitter
Opmerkelijk is dat Twitter de overname betaalt via eigen aandelen. MoPub kondigde het nieuws van de deal toepasselijk aan via haar Twitter-account.
MoPub werd drie jaar geleden opgericht in San Francisco. Het helpt andere bedrijven met het plaatsen van advertenties op mobiele websites. Het zorgt maandelijkse voor de verspreiding van miljarden mobiele advertenties.
Mobiele-advertentie inkomsten verhogen
Met de overname van MoPub wil Twitter haar aanwezigheid in de mobiele advertentie-markt verstevigen. Hierdoor zal Twitter haar mobiele advertentie-inkomsten vermoedelijk kunnen verhogen. Volgens insiders is dit belangrijk om het bedrijf voor te bereiden voor een beursgang die vermoedelijk in de loop van volgend jaar zou doorgaan.
MoPub publiceert immers zo’n 2 miljard advertenties per dag op de meest invloedrijke sites en blogplatformen. Hierdoor is het volgens MoPub-topman ‘een natuurlijke partner’ voor Twitter omdat deze zich immers toespitst op mobiele gebruikers.