Thierry D’haenens is geen onbekende in de wereld van sales en marketing. Als all-round growth marketeer bij GrowForce (nu Upthrust) begeleidde hij meer dan 600 professionals op hun groeipad. Sinds de zomer van 2021 bouwt D’haenens met zijn eigen onderneming Better Growth aan een sterk groeiende community waarin salesverantwoordelijken aan de hand van vertrouwelijke klankbordsessies en intensieve groeitrajecten leren hun verhaal en aanbod op eigen kracht naar de markt te brengen.
Wat betekent (werk)geluk voor mij?
“Voor mij ligt de essentie van werkgeluk in het creëren van een impact die het verschil kan maken in mensen hun leven en bedrijven. Ik geloof heel hard dat een doordachte go-to-market strategie cruciaal is binnen een onderneming. Het onderscheid tussen een goede en slechte strategie kan een wereld van verschil maken.”
“Er zijn weinig dingen die mij meer voldoening geven dan de woorden van een ondernemer die ooit zei: ‘Thierry, als jij vorige zomer niet op ons pad was gekomen, hadden we al lang opgegeven’.”
Wat doe ik het liefst in mijn vrije tijd?
“Ik vind balans door mijn hectische werkleven te combineren met rustgevende hobby’s. De laatste jaren heb ik me toegelegd op analoge fotografie, als tegenbeweging op de snelheid van technologie, sales en marketing.. In wandelen en bewust bezig zijn met foto’s maken, vind ik een manier om te vertragen en op te laden. Vorig jaar was één van mijn foto's trouwens te bewonderen op een expositie in Doel.”
Hoe voel ik me nu?
“Na mijn verlof ben ik weer volledig opgeladen. Ik maak gebruik van de zomermaanden, die doorgaans wat rustiger zijn, om aan mijn business te werken. Dit betekent echter niet dat ik enkel achter mijn laptop zit, ik neem ook de tijd voor een lange wandeling of work-out. Het zijn precies deze momenten die mij inspirerende ideeën opleveren om Better Growth nog betekenisvoller te maken.”
Wat was mijn gelukkigste moment?
“Het bouwen van de community heeft veel tijd en energie gekost. ik ben daar enorm trots op, maar niks maakt mij gelukkiger dan wanneer leden hun lidmaatschap met trots dragen en dit uit eigen beweging op LinkedIn plaatsen. Dit zie ik als bevestiging dat we werkelijk iets mooi hebben neergezet.”
Wat heb ik geleerd uit mijn moeilijkste momenten?
“Ik heb geleerd hoe essentieel het is met wie je je leven deelt. Dit gaat niet alleen om een levenspartner, maar ook om je peer groep. Ik geloof sterk in het alom bekende gezegde ‘je bent het gemiddelde van de vijf personen die het dichtst bij jou staan’. Zonder een goede partner, familie, medevennoot en team zou ik nooit zijn geëvolueerd tot de ondernemer die ik vandaag ben.”