Het Duitse Air Up, dat ‘s werelds eerste drinksysteem aanbiedt dat water door geur op smaak brengt, heeft in een investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures maar liefst 40 miljoen euro opgehaald. Hiermee zal de scale-up uit München zijn inspanningen verder zetten om de plastic afvalberg te helpen reduceren.
Tot nog toe slaagde het bedrijf, dat deze week nog werd uitgeroepen tot sterkste start-up brand, erin een besparing van maar liefst 85 miljoen wegwerpplastic flessen en meer dan 2.465 ton suiker te realiseren. Sinds eind 2020 zijn de producten van air up ook beschikbaar op de Nederlandse en Belgische markt. Nu wil het bedrijf vooral zijn internationale expansie in Europa en de Verenigde Staten versnellen.
“We wisten dat ons idee potentieel had, maar hadden nooit een succes als dit verwacht”, geeft Lena Jüngst, medeoprichtster van Air Up, toe. “We hebben een gevoelige snaar geraakt met ons innovatieve product en kunnen bijna niet voldoen aan de grote vraag van klanten. We zijn blij aan te kunnen tonen dat je met een revolutionair idee en een gezonde dosis pragmatisme verandering teweeg kunt brengen. Het onderstreept onze visie om de drankenmarkt wereldwijd te transformeren en laat zien dat gezondheid en duurzaamheid ook economisch aantrekkelijk kunnen zijn.”