Facebook-CEO Mark Zuckerberg heeft Ray-Ban Stories voorgesteld, de smart glasses die zijn bedrijf samen met brillenmerk Ray-Ban ontwikkelde. Met het gloednieuwe ontwerp kunnen de dragers foto’s en video’s maken zonder dat hun smartphone in de weg zit. Dat kan zelfs hands-free door stemcommando’s te geven via Facebook Assistent. En dat is nog niet alles, want met de bril kan je ook bellen en zelfs naar muziek luisteren. De richtprijs is 299 dollar en er zijn zo’n twintig verschillende stijlen beschikbaar. Ook over de privacy is nagedacht, want er gaat een wit lichtje branden als de drager foto’s of video’s maakt, zodat omstaanders weten dat ze in beeld komen en desnoods kunnen reageren.
De bril is alweer een stap dichter richting de connected world waar Mark Zuckerberg hardop van droomt. “Bij Facebook Reality Labs is het onze missie om tools te ontwikkelen waarmee mensen zich altijd en overal verbonden voelen”, klonk het namelijk bij de lancering. “Wij zien virtuele en augmented reality als hét volgende computerplatform – met de mens in het middelpunt. Net als computers en smartphones zal AR nuttig zijn om de fysieke afstand tussen mensen te overstijgen en ons te verbinden via sociale aanwezigheid.”
Facebook en brillenmerk Ray-Ban slaan de handen in elkaar voor smart glasses
- Ondernemersnieuws
- Door Bloovi Redactie
- Leestijd 0:53