Het Gentse OTA Insight, opgericht door het ondernemerstrio Adriaan Coppens, Matthias Geeroms en Gino Engels, is wereldwijd marktleider in hospitality business intelligence dankzij een commercieel platform waarmee hoteliers slimmere inkomsten-, distributie- en marketingresultaten kunnen behalen.
Het bedrijf met hoofdzetel in Londen heeft nu 80 miljoen dollar opgehaald bij Spectrum Equity, dat de bestaande investeerders bedrijfsinvesteerders Eight Roads, F-Prime Capital en Highgate Technology Ventures vervoegt. Met het kapitaal kan OTA Insight zijn groei stimuleren in belangrijke gebieden als productinnovatie, engineering, verkoop en wereldwijde uitbreiding.
“Deze investering zal niet alleen de groei van ons bedrijf ondersteunen, maar ook het herstel van de wereldwijde hotelsector versnellen”, aldus Sean Fitzpatrick, CEO van OTA Insight. “Voor de crisis was de sector grotendeels afhankelijk van historische gegevens om de vraag te voorspellen. Nu zijn die vrijwel irrelevant als gevolg van COVID-19. Hotels moeten vandaag toegang hebben tot unieke inzichten in de vraag van reizigers. Ons platform maakt dit eenvoudig en intuïtief mogelijk, zodat internationale ketens én onafhankelijke hotels echt concurrentievoordeel krijgen.”