Het nieuwe Franse team van RetailSonar
De Gentse scale-up RetailSonar wordt door de overname van het Franse studiebureau Geocible, in 1997 opgericht door algemeen directeur Olivier Lamy, de grootste geomarketing-organisatie van Europa. RetailSonar ondersteunde al de locatiestrategie van grote retailers als Colruyt, McDonald’s, Jumbo en Media Markt, maar brengt nu ook zijn internationale expansie in een nieuwe stroomversnelling.
Internationalisatie is een essentieel onderdeel van ons DNA
“Internationalisatie is een essentieel onderdeel van ons DNA”, aldus Dieter Debels, CEO van RetailSonar. “Onze oplossingen zijn op dit moment beschikbaar in 14 Europese landen. We zijn afgetekend marktleider in de Benelux en tellen tevreden klanten in Frankrijk, dat we zien als één van onze belangrijkste groeimarkten. Om onze ambities daar waar te maken, zochten we naar een geschikte overnamepartner.”
Op termijn plant RetailSonar ook een externe investeringsronde om zijn oplossingen verder te schalen en wil het snel verder groeien in Europese markten als Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Scandinavië. “Door onze internationalisatie versterken we non-stop de knowhow binnen onze organisatie. Daar profiteren ook onze bestaande klanten volop van. Want sinds corona is er voor retailers geen enkele ruimte meer voor foute beslissingen”, besluit Dieter Debels.