Eqip is een gloednieuw, in Mechelen gevestigd employer branding agency dat bedrijven wil helpen om de profielen binnen de twee grootste knelpuntberoepen in Vlaanderen: IT’ers en ingenieurs. Vooral door in te haken op het specifieke taalgebruik en de interesses van de twee doelgroepen zal het agency effectieve rekruteringscampagnes opzetten, terwijl moderne marketingtactieken moeten helpen om potentiële kandidaten op te volgen en op het juiste moment te bereiken.
“Werken is veranderd”, aldus mede-oprichter Dries Reynders, “dus is talent aantrekken dat ook. Om je op lange termijn als een aantrekkelijke werkgever bij deze twee doelgroepen te positioneren, is gespecialiseerde communicatie broodnodig. Zo mag je bijvoorbeeld nooit ‘IT’er’ zeggen tegen een IT’er, omdat softwareontwikkelaars volledig andere triggers hebben dan security-specialisten. Daar spelen wij op in.”
De oprichters van eqip begeven zich overigens niet op onbekend terrein, want ze ontwikkelden al employer brands en rekruteringscampagnes voor verschillende Belgische topwerkgevers in retail, zorg, manufacturing en farma.