Lyre’s werd opgericht in 2019 en draait vandaag al een (jaar)omzet van 50 miljoen dollar - gemiddeld wordt om de 30 seconden een fles van het merk verkocht. Wereldwijd is de sector van non-alcoholische dranken goed voor 3,1 miljard. Door de nieuwe kapitaalophaling van 28 miljoen euro wordt het bedrijf nu gewaardeerd op zo’n 315 miljoen euro. “Als we doorgaan op dit tempo, zou Lyre’s het onafhankelijke drankenmerk kunnen worden dat het snelst unicorn wordt”, aldus co-founder en CEO Mark Livings.
Als we doorgaan op dit tempo, zou Lyre’s het onafhankelijke drankenmerk kunnen worden dat het snelst unicorn wordt
De financieringsronde werd geleid door nieuwe investeerder DSquared Capital. Die voegt zich bij Morgan Creek Capital Management (dat ook Alibaba en SpaceX steunt), DLF Venture, VRD Ventures en Maropost Ventures. Met de investering wil Lyre’s vooral zijn groei versnellen. “Millennials en leden van generatie Z consumeren minder alcohol dan vorige generaties, maar de trend van bewust non-alcoholisch drinken zet zich door in alle generaties én overschrijdt de culturele grenzen”, besluit Mark Livings.