De Belgische flashdealpionier Outspot heeft het Spaanse MeQuedoUno overgenomen, een toonaangevend e-commerce platform dat flash-verkopen biedt met sterke kortingen op een brede waaier aan producten. Eerder deed Outspot overnames in Italië (Groupalia), Frankrijk (Trend Corner) en Nederland (Dealpatrol). Outspot is vandaag de dag actief in tien Europese landen.
Outspot kiest zelf de meest relevante producten uit en combineert dit selectieproces met de verdere selectie door een eigen ontwikkeld AI-systeem. Dagelijks stuurt Outspot aanbiedingen via een volledig geautomatiseerd en intern ontwikkeld technologieplatform naar haar klantenbestand van om en bij de 10 miljoen leden.
“Met de overname van MeQuedoUno krijgt Outspot er in één klap een half miljoen leden bij”, aldus founder en zaakvoerder Stefan Van Overbeke. “Dit laat ons toe onze groei op de Spaanse markt te versnellen en onze positie op de flashdealmarkt van Zuid-Europa te versterken. We hebben met Outspot de ambitie om marktleider te worden in Europa, en deze overname is een mooie nieuwe stap in die richting.”