Founders Hugues en Tanguy Bocquet
De Belgische digitale makelaar Seraphin heeft er een indrukwekkend groeitraject op zitten, met onder meer een negenvoudige omzetstijging in drie jaar tijd. Nu haalt de InsurTech-speler 2,2 miljoen euro op én vervelt tot Yago, met de ambitie leider te worden in digitale abonnementsverzekeringen en financiële diensten in België.
Dat is nodig, want in ons land loopt de verzekeringssector achter op het gebied van digitalisering. Terwijl in Nederland meer dan 60 procent van de consumenten een autoverzekering online afsluit, is dat bij ons amper 5 tot 10 procent.
"Met deze nieuwe fondsenwerving willen we een embedded ecosysteem voor de verkoop van verzekeringscontracten uitrollen en onze ontwikkeling in Vlaanderen voortzetten”, aldus aldus Hugues Bocquet, co-CEO van Yago. “Hierdoor kunnen we samenwerken met tientallen partners die verzekeringen willen aanbieden aan hun klanten. Met deze investeringen en implementaties verwachten wij onze omzet in de komende vier jaar te vertienvoudigen.”
"We zijn trots op onze mooie resultaten, maar dit is nog maar het begin”, aldus tweelingbroer Tanguy Bocquet, co-CEO van Yago, aan. “We zijn ons ervan bewust dat 55 procent van de consumenten geen vertrouwen heeft in verzekeringsmaatschappijen, daarom wil Yago een betrouwbare gids zijn die het proces van het afsluiten van verzekeringen vereenvoudigt door in minder dan drie minuten het beste aanbod van onze partners voor te stellen.”