Adrien Roose, CEO en co-founder van Cowboy
De Brusselse e-bike start-up Cowboy heeft op amper tien dagen tijd ruim drie miljoen euro opgehaald via een crowdfundingcampagne. Cowboy wil met het kapitaal de verdere geografische expansie ondersteunen en hun ambities op het gebied van micromobiliteit versnellen. Aanvankelijk wilde Cowboy één miljoen euro ophalen, maar dat doel werd in slechts drie uur bereikt, waardoor de ambities werden bijgesteld. Uiteindelijk werd dus 319 procent van het beoogde bedrag opgehaald.
“We zijn heel tevreden met het resultaat van deze crowdfundingronde, die we organiseerden op ‘s werelds eerste en grootste crowdfundingplatform Crowdcube”, aldus Adrien Roose, CEO en co-founder van Cowboy. “Het sterkt ons in het geloof dat we de juiste elementen in handen hebben om stedelijke mobiliteit positief te veranderen. Onze geweldige community is een belangrijke troef in dit verhaal, getuige de meer dan 2000 investeerders uit 31 landen die zich mee achter dit avontuur schaarden.”