Het AirUp team
Het Duitse air up, dat een ook bij ons erg populair drinksysteem ontwikkelde waarbij gewoon kraanwater op smaak wordt gebracht met geur, trekt naar de Verenigde Staten. Dit dankzij de steun van bekende investeerders als PepsiCo inc., Ashton Kutcher en Guy Oseary.
Air up biedt ‘s werelds eerste waterfles die gewoon kraanwater verandert in gearomatiseerd water met behulp van geur. Het bedrijf werd in 2019 gelanceerd in Duitsland en snel uitgebreid naar acht Europese landen: Nederland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Italië, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Sinds de start bereikte de scale-up uit Berlijn al meer dan twee miljoen klanten en heeft het bijna 300 werknemers, goed voor zo’n 40 nationaliteiten, op de payroll staan.
Air up trekt niet zomaar naar de VS: het wil de manier van hydrateren van de inwoners helpen wijzigen, aangezien maar maar liefst 75 procent van de Amerikanen chronisch uitgedroogd blijkt. “Het is ons doel een nieuw, gezond en milieuvriendelijk product aan te bieden zonder ergens op te hoeven inleveren”, aldus Lena Jüngst, co-founder en chief evangelist van air up.
“We hebben in Europa een bliksemsnelle groei en enorm enthousiasme gezien rond het merk, en we weten dat ons drinksysteem een hoognodige oplossing biedt voor het hydratatieprobleem in de Verenigde Staten. We zijn verheugd om de manier waarop Amerikanen water consumeren te veranderen door middel van een op geur gebaseerde vorm van hydratie.”