Paperbox, dat het manuele papierwerk voor verzekeringskantoren vereenvoudigt met behulp van artificiële intelligentie, wil zijn oplossing nu inzetten om getroffenen van storm Eunice te helpen. Heel concreet stelt het zijn diensten gratis ter beschikking van verzekeraars, verzekeringsmakelaars en hun medewerkers, die de komende dagen en weken in een administratieve storm terechtkomen van schade-aangiftes en informatieaanvragen.
“We gebruiken artificiële intelligentie om de inkomende e-mails of poststukken bij de verzekeraar of makelaar automatisch toe te wijzen aan het juiste dossier of verzekerde”, aldus Maarten Callaert, co-founder van Paperbox. “Op die manier geven we hen de extra werkkracht om de papierberg van dossiers sneller af te handelen en sneller duidelijkheid te scheppen voor hun klanten die getroffen zijn door de storm. We willen ons steentje bijdragen.”
Paperbox, dat vorige week nog werd verkozen door UNIZO tot Oost-Vlaamse Starter van het Jaar, biedt de gratis diensten aan de huidige klanten van het platform aan, maar ook aan makelaars en verzekeraars die zich in de komende weken aanmelden bij het Gentse bedrijf.