Raymond Wilders (Formitable) en Mollie-founder Adriaan Mol (© Oof Verschuren)
Messagebird- en Mollie-founder Adriaan Mol heeft met Spacetime een gloednieuw investeringsvehikel. Daaruit gaat meteen acht miljoen euro aan groeikapitaal naar de Amsterdamse tech scale-up Formitable, de marktleider in groeioplossingen voor restaurants. Die zal het kapitaal gebruiken voor verdere productontwikkeling en internationale uitbreiding.
Mol en Formitable werken overigens al langer samen: vijf jaar geleden introduceerden ze vooruitbetalingen bij reserveringen als oplossing voor no-shows.
“Met deze investering versterken we onze positie als marktleider in Nederland op het gebied van groeioplossingen voor restaurants”, zegt Raymond Wilders, CEO van Formitable. “Dankzij het partnerschap met Adriaan kunnen we onze systemen blijvend verbeteren en zo bijdragen aan een betere klantbeleving, hogere omzet en duurzame groei voor restaurants. Daarbij is het onze ambitie om ook in Scandinavië en Duitsland marktleider te worden, en vervolgens in de rest van Europa.”
“Traditionele software biedt restaurants niet de eenvoud en service die ze verdienen”, vult Adriaan Mol aan. “Formitable heeft de markt opgeschud met innovatieve en gebruiksvriendelijke oplossingen, zodat restaurants zich volledig kunnen focussen op hun gasten en concentreren op groei. Raymond en ik delen het geloof in vernieuwing, eenvoud en technologie die werkt.”