Laust Jørgensen, CEO Peytz & Co; Henrik Segergren, Growth Director, iO Nordics
End-to-end agency iO betreedt de Deense markt met de overname van Peytz & Co, een toonaangevend digitaal agency. Na een ambitieus buy-and-buildtraject in de Benelux is de tijd rijp om verder te bouwen in Scandinavië, zegt founder en CEO Pieter Janssens.
Deense full-service pionier
Peytz & Co is een toonaangevend digitaal agency, gespecialiseerd in betrouwbare en efficiënte ontwikkeloplossingen op maat voor gerenommeerde Deense merken. Tot de klantenportefeuille behoren onder meer Fitness World, Chr. Hansen A/S, en het Deens Meteorologisch Instituut. Peytz & Co, met een omzet van €10,3 miljoen, is een hefboom voor iO's verdere Scandinavische groei en zorgt voor een toestroom van meer dan 100 digitale experts binnen het agency.
“Peytz & Co en iO delen dezelfde missie: samen digitaal vooruitgaan met klanten en de maatschappij om toekomstbestendige oplossingen te creëren. We kijken er echt naar uit om deel uit te maken van de Scandinavische expansie”, zegt Laust Jørgensen, CEO bij Peytz & Co.
Buy-and-build strategie van iO
Het lijdt geen twijfel dat de groei van iO in Scandinavië onverminderd doorgaat. Deze ambitie wordt benadrukt door het feit dat Peytz & Co de derde overname van het agency in de regio is in minder dan 12 maanden. Eerder dit jaar sloten twee baanbrekende Zweedse agencies — Stendahls en Awave — zich ook al bij iO aan.
iO selecteert zorgvuldig markten met een hoge digitaliseringsgraad. Dat maakt van Scandinavië een markt met een enorm potentieel, waar het end-to-end aanbod van het agency een echte toegevoegde waarde kan creëren — zowel voor organisaties als voor consumenten. Vooral Denemarken is een land dat rijk is aan digitale en creatieve expertise.
“Stendahls was de eerste acquisitie van iO in de Nordics, en nu er ook nog een geweldig bureau als Peytz & Co bij is gekomen, is het duidelijk dat iO’s verhaal hier aan z’n nieuwste hoofdstuk toe is”, aldus Henrik Segergren, Growth Director bij iO Nordics.