Founders Pieter Neyens en Justine Brabanders
Omdat brildragers hun bril doorgaans als onderdeel van hun identiteit zien, stellen ze de vervanging van de brilglazen vaak uit. Gemiddeld lopen brildragers 3,8 jaar met dezelfde bril rond, terwijl een jaarlijkse oogmeting eigenlijk aan de orde is.
Ondernemers Justine Brabanders en Pieter Neyens brengen op innovatieve manier verandering in de traditionele optiekwereld met hun online platform Glazoo: hier kan men eenvoudig en snel nieuwe glazen bestellen voor een bestaand montuur. Vervolgens stuurt men het montuur (kosteloos) op naar Glazoo, waar de nieuwe glazen professioneel worden geplaatst, ongeacht het merk. Met dit baanbrekende concept bieden de ondernemers een milieubewuste oplossing voor monturen die anders weggegooid zouden worden.
“Het is onze missie om brildragers de kans te geven op een laagdrempelige manier hun ogen regelmatig te laten nakijken en hun glazen te vervangen”, aldus Justine Brabanders, co-founder van Glazoo. Sinds de opstart in april 2020 heeft het bedrijf al meer dan 1500 brilglazen vervangen. De ambitieuze start-up uit Zonhoven kijkt nu ook naar Nederland en Luxemburg als mogelijke nieuwe afzetmarkten.