More, een social mediabureau uit Beveren, en branding agency Maneuver, gevestigd in dezelfde gemeente, gaan in de toekomst samen verder maar blijven wel onder eigen vlag varen. “Door onze expertises te bundelen, versterken we elkaar. Een structuur als deze wordt de toekomst voor veel creatieve bedrijven”, klinkt het.
In deze digitale tijden zijn moderne bedrijven het haast verplicht om aanwezig te zijn op social media. Dat beseft men ook bij Maneuver. “Het belang ervan zal in de toekomst alleen maar toenemen’, aldus Glenn Thys, partner bij het ontwerpbureau uit Beveren. “Om niet achterop te hinken, moet je er nu in investeren. De samenwerking met More biedt ons de kans om klanten nog beter te helpen.”
“Uiteraard hadden we zelf gewoon iemand in dienst kunnen nemen. Maar we geloven heel hard in specialisatie. Een all-inclusive agency is niet meer van deze tijd”, vindt Glenn Thys, partner bij Maneuver dat zich richt op kleine en middelgrote kmo’s en sterk inzet op langetermijnrelaties. “Je moet dingen uit handen durven geven en je omringen met partners die de juiste expertise in huis hebben. Zo kan je zelf nog beter focussen op waar je echt goed in bent. Eén plus één is drie, zo simpel is het eigenlijk.”
“Alles zelf doen is optellen, samenwerken is vermenigvuldigen”, benadrukt Roy Piessens, founder van More. “More en Maneuver behouden hun eigenheid en identiteit. We blijven allebei onder eigen vlag varen, maar komen wel samen naar buiten. Klanten van Maneuver worden klanten van More en omgekeerd. Dat zorgt voor een interessante kruisbestuiving.”
“We creëren een soort communicatie-ecosysteem waarbinnen er een synergie ontstaat tussen verschillende disciplines en services. Ik ben ervan overtuigd dat die manier van werken de toekomst is voor veel creatieve ondernemingen. Zelf zijn we trouwens alweer bezig met een nieuwe samenwerking. Ons verhaal is nog maar net begonnen.”