Wie online aanwezig is, blijft top of mind. Daar kunnen we vandaag niet omheen. Content- en socialmediatool Coosto biedt organisaties de hulpmiddelen om niet alleen content te creëren, maar om daadwerkelijk impact te maken. Met meer dan 15.000 tevreden gebruikers binnen sectoren zoals de gezondheidszorg, e-commerce, marketing en de publieke sector heeft de tool bewezen dat het organisaties kan helpen om zichtbare en meetbare resultaten te behalen.

Waarom Coosto een gamechanger is

Met Coosto kunnen grotere en kleinere organisaties echt het verschil maken. De tool stelt middelgrote en grote bedrijven en zelfs multinationals in staat om doelgerichte, converterende content te creëren die bijdraagt aan merkbekendheid, klantloyaliteit en hogere conversies. Door doelgerichte content te maken, kunnen deze bedrijven echt autoriteit uitstralen in hun markt of branche. En laat dat, in tijden van digitale overvloed, nu net een must zijn.

Eenheidsworst? Daar doet Coosto niet aan mee: de pakketten zijn uiterst personaliseerbaar met tal van add-ons die jouw succes als organisatie kunnen boosten. Bovendien is de tool in meerdere talen beschikbaar, waaronder Nederlands, Engels en Spaans. Op die manier vormt een mogelijke taalbarrière alvast geen struikelblok voor internationale organisaties.

Impactvolle content, van strategie tot publicatie

Een van de krachtige functies van Coosto is de module Discover. Met Discover krijgen organisaties inzicht in trending topics binnen hun eigen branche. Hierdoor kunnen ze snel en effectief inspelen op actuele ontwikkelingen en relevante content creëren.

Maar Coosto gaat verder dan alleen ideeën genereren. Met de Publish-module kan een organisatie niet alleen content publiceren, maar krijgen ze ook handvatten om hun berichten te optimaliseren. Coosto geeft advies over de inhoud van de post, bijvoorbeeld door tips te geven over de ideale lengte van een bericht of het gebruik van afbeeldingen. Dat leidt tot maximaal bereik, meer conversies, en diepere interacties met de doelgroep.

Heel belangrijk is ook dat het overzichtelijk blijft: er is een heldere social media kalender, plus berichtgoedkeuring voordat social media posts effectief worden ingepland. Dankzij onder andere die berichtgoedkeuring kan je in Coosto dan ook gemakkelijk samenwerken met (marketing)collega’s.

Daar stopt het gemak van Coosto niet, vernemen we. Met de AI Content Generator laat je automatisch social media posts schrijven op basis van je doel, onderwerp of tone of voice. Nog een andere feature, Prime Time, geeft je dan ook nog eens de nodige inzichten rond het beste moment om effect te hebben. Dat betekent meer tijdwinst én een groter bereik voor de organisatie. Opnieuw een dubbele win.

“Dankzij Coosto ben ik begonnen met het inplannen van posts in de avonduren, iets wat ik eerder niet had durven doen.” Frank Ouwekerk, Social Media Manager bij WWF

Betrokkenheid vergroten en resultaten meten

Wanneer een bericht eenmaal live is, is het werk van de Coosto-tool nog niet afgelopen. Want met de Engage-module kunnen organisaties alle reacties en gesprekken rondom hun merk of product eenvoudig volgen en erop inspelen. Dat zorgt ervoor dat je altijd in contact blijft met je doelgroep, en tijdig kunt reageren op vragen of opmerkingen. Zo verhoog je de klantloyaliteit. Inderdaad: vertrouwen doet kopen.

Daarnaast biedt Coosto ook uitgebreide mogelijkheden om de impact van je inspanningen te meten, misschien wel dé belangrijkste troef voor bedrijven die waar voor hun geld willen. De Report-module visualiseert de data, zodat je precies kan zien wat je werk heeft opgeleverd. Zo zie je zwart-op-wit dat je investering in content en socialmediamanagement daadwerkelijk resultaat oplevert. Meer nog: de kristalheldere resultaten laten je ook nieuwe mogelijkheden en best practices zien. Essentiële ingrediënten om het behaalde succes voort te zetten.

“Het intuïtieve dashboard maakt het plannen en monitoren van onze socialmediaberichten moeiteloos, zelfs met een druk schema. Dankzij de uitgebreide analysefuncties krijgen we helder inzicht in wat werkt en waar verbetering kan. De ondersteuning van het team is snel en behulpzaam, wat het extra prettig maakt. Kortom, Coosto is een onmisbare partner voor ons socialmediamanagement.” Kevin Mollet, Stafmedewerker PR & communicatie bij AZ Oostende

Meer dan een tool, een strategische partner

Coosto is niet alleen een tool, maar een strategische partner. Zo krijgt elke organisatie die met Coosto werkt een Customer Success Manager toegewezen. Die kijkt met de klant mee welke doelen de organisatie wil behalen en hoe ze dat precies zullen doen. Op basis daarvan richten de Customer Success Manager en de klant de tool samen volledig in naar wens en gebruik.

Kortom: de Customer Success Manager helpt om het maximale uit de tool te halen. Zo houdt Coosto de vinger aan de pols en kunnen organisaties en hun communicatie- en marketingafdelingen zich richten op wat ze het beste doen: creatief zijn en resultaten behalen.

De toekomst van content en social media

Coosto staat nog maar aan het begin, vernemen we. Er zijn zoveel mogelijkheden om de tool nog verder te ontwikkelen en te verbeteren. De AI Content Generator, gebaseerd op ChatGPT, is slechts een voorbeeld van hoe Coosto continu innoveert om organisaties te helpen bij het creëren van nog betere content.

Betekent dat dan dat een tool als Coosto menselijke banen zal vervangen? Allerminst, drukt het bedrijf ons op het hart. De menselijke factor blijft cruciaal in dit traject: het zijn uiteindelijk de marketeers en werknemers zelf die de meeste voeling hebben met hun materie. Het zijn zij die het merkverhaal van de klant het best kunnen uitdragen. De creativiteit blijft dus bij de mens.

Coosto is er louter op gericht hen daarin te ondersteunen. Om het hen gemakkelijker te maken én om samen betere resultaten neer te zetten. Op die manier hinken organisaties niet langer achterop in de onlinewereld, maar werpen hun inspanningen nog meer vruchten af. Noem het de ultieme vorm van content- en socialmedia-ondersteuning, en dat in alle mogelijke branches.

Kortom, er staat nog heel wat te gebeuren op het vlak van content en social media. Organisaties die met Coosto werken kunnen in elk geval op hun beide oren slapen: de tool volgt alle innovaties op de voet, zodat de Coosto-gebruikers als eerste profiteren van de nieuwste ontwikkelingen in content-land.

Benieuwd wat Coosto voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag hier jouw demo aan. Toegespitst op de doelen van jouw organisatie, bouwen we een Coosto-omgeving voor jou en bieden we je een concrete en uiterst gepersonaliseerde rondleiding doorheen de tool.