Sharing the blooming vision
92.866 abonnees

What’s next in mobile marketing

Van oktober tot en met december 2019 kan je via deze dos­sier­pa­gi­na alles volgen over de toekomst van mobile marketing. Hoe zien experts de toekomst van mobile marketing binnen de thema’s: advertising, tools & tech, data en strategie.

Deze 5 trends bereiden je vandaag al voor op de mobile marketing van morgen
What's next in mobile marketing

Mobile marketing is de toekomst, niemand die daar nog aan twijfelt. Het aantal mensen dat voornamelijk op mobiel surft en streamt, blijft spectaculair toenemen. Maar dat is niet de enige reden, zegt Dennis Peeters van The House of Marketing: “Bepaalde technologieën worden steeds toegankelijker. Volgens ons gaan ze dan ook een grote invloed hebben op de mobiele marketing van morgen.”

Niets kan mobile marketing nog stoppen met deze technologieën
What's next in mobile marketing

Mobile marketing is de toekomst, niemand die daar nog aan twijfelt. Het aantal mensen dat voornamelijk op mobiel surft en streamt, blijft spectaculair toenemen. Maar dat is niet de enige reden, zegt Dennis Peeters van The House of Marketing: “Bepaalde technologieën worden steeds toegankelijker. Volgens ons gaan ze dan ook een grote invloed hebben op de mobiele marketing van morgen.”

Waarom merken de opmars van mobile commerce moeten omarmen
What's next in mobile marketing

Vorig jaar deed één op de drie Belgen minstens één aankoop via zijn of haar smartphone. Een opmerkelijk, maar tegelijk niet zo’n verrassend cijfer. Dat bewijst dat de smartphone een steeds belangrijkere rol speelt in het aankoopproces van consumenten. M-commerce is echter geen trend, maar een extra opportuniteit voor merken om hun klanten te bereiken.

Hoe maak je efficiënt en effectief gebruik van mobile marketing?
What's next in mobile marketing

In 2018 waren er volgens Statista 3,7 miljard mensen die via een mobiel toestel toegang hadden tot het internet. Dat is meer dan de helft van de wereldbevolking. Steeds meer mensen geven de voorkeur aan smartphones boven een pc als hun belangrijkste middel voor internetconnectiviteit. Een evolutie waaraan ook marketeers zich willens nillens moeten aanpassen.

Waarom mobile marketing nooit té persoonlijk mag worden
What's next in mobile marketing

Gepersonaliseerde marketing gaat soms erg ver. Algoritmes zijn zo sterk geworden in onze voorkeuren ‘raden’ dat we soms zelf het gevoel hebben dat we worden afgeluisterd. Dat is natuurlijk overdreven, maar het maakt één ding wel erg duidelijk: marketing mag nooit té persoonlijk worden.